Σάββατο, 3 Ιανουαρίου 2015

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

   Για άλλη μια χρονιά το διήγημα του Τσέχωφ «΄Ενας αριθμός» με την απλότητα, τη θεατρικότητα και το χιούμορ του «κέρδισε» τους μαθητές/τριες της Β΄τάξης. Η δεσποινίς Ιουλία που λόγω της αβουλίας της δε διεκδικεί τα δικαιώματά της και πέφτει θύμα οικονομικής εκμετάλλευσης έγινε αφορμή για γόνιμη συζήτηση και προβληματισμό μέσα στην τάξη τόσο για την κοινωνική θέση της γυναίκας διαχρονικά όσο και για την εκμετάλλευση των εργαζομένων σήμερα , εποχή της οικονομικής κρίσης.
   Κάποιοι μαθητές/τριες δραματοποίησαν το διήγημα μέσα στην τάξη υποδυόμενοι την Ιουλία και το αφεντικό της , ενώ άλλοι έγραψαν το δικό τους κείμενο μεταφέροντας τα δρώμενα στο 2014, στην Ελλάδα και με πρωταγωνιστές και πάλι έναν εργοδότη και έναν/μία υπάλληλο ,αλλά αυτή τη φορά ο υπάλληλος ανέχεται την εκμετάλλευση και την προσβλητική συμπεριφορά του αφεντικού του, γιατί φοβάται την ανεργία ή διεκδικεί τα δικαιώματά του και προστατεύει την αξιοπρέπειά του.
    Μ΄ αυτόν τον τρόπο οι μαθητές δοκίμασαν τις συγγραφικές τους ικανότητες, χάρηκαν τη διαδικασία της συγγραφής και προβληματίστηκαν σχετικά με τα δικαιώματα των εργαζομένων, την ανεργία, την εκμετάλλευση , κοινωνική και οικονομική αλλά και τις συνέπειες της παθητικής ψυχολογίας στη ζωή μας. Κάποιες από τις εργασίες τους μπορείτε να διαβάσετε ΕΔΩ,  ενώ παλαιότερες αντίστοιχες εργασίες θα βρείτε ΕΔΩ.
    Από την άλλη το ποίημα του Γάλλου ποιητή Ζακ Πρεβέρ «Βγαίνοντας από το σχολείο» έγινε η αφορμή να γνωρίσουν οι μαθητές/τριες τα χαρακτηριστικά του υπερρεαλισμού και να κάνουν ασκήσεις …φαντασίας Π.χ. δίπλα στις λέξεις του ποιήματος «σιδηρόδρομος, ιστιοφόρα, σωματοφύλακες, σταθμάρχης» σημείωσαν εικόνες και λέξεις που τους έρχονταν αυθόρμητα στο μυαλό τους, χωρίς λογική. Στη συνέχεια ,όλες αυτές τις χρησιμοποίησαν και έγραψαν το δικό τους ποίημα, όπου μιλούσαν για το δικό τους φανταστικό ταξίδι. Τέλος , κάποιοι προτίμησαν να ζωγραφίσουν εικόνες του ποιήματος του Πρεβέρ ή. να κάνουν το δικό τους ταξίδι με όχημα και πάλι τη ζωγραφική και τη φαντασία. Το έργο τους θα το δείτε σε επόμενη ανάρτηση. Παλαιότερες αντίστοιχες εργασίες θα βρείτε ΕΔΩ
Μασμανίδου Αλεξία

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου