Παρασκευή, 27 Ιουνίου 2014

ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΥΓΗ ΤΗΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ

Με στόχο τη δημιουργία φιλικών σχέσεων μεταξύ των μαθητών/τριών και την αποφυγή της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού στις 6 Μαρτίου 2014 πραγματοποιήθηκαν δράσεις:
1) Σε κάθε τμήμα οι μαθητές/τριες κατέγραψαν με τη βοήθεια του καθηγητή/τριας τις προτάσεις τους, ώστε να έχουν ομαλή και ευχάριστη συμβίωση στο χώρο του σχολείου. Παρακάτω φαίνονται οι προτάσεις των τμημάτων Β1, Β2, Β3 και Γ2.
2)Στη συνέχεια οι μαθητές/τριες χόρεψαν δημοτικούς παραδοσιακούς χορούς στην αίθουσα τελετών του Σχολείου τους οποίους είχε προετοιμάσει ο Νάκου Ιωάννης και είχε διαμορφώσει την αίθουσα ώστε να τους παρακολουθήσουν όλοι.
Τις δράσεις συντόνισε η Κοτσάνη Αθηνά υπεύθυνη για θέματα σχολικής βίας και εκφοβισμού. 




 
B1
Πώς να επιτύχουμε μία αρμονική συμβίωση; 
1)  Ο καθένας οφείλει να σέβεται τη διαφορετικότητα του άλλου, το χαρακτήρα του, τον ιδιωτικό του χώρο και τις ανάγκες του. 
2)  Οφείλουμε να είμαστε ευγενικοί και στα λόγια και στις πράξεις. 
3) Δεν απομονώνουμε κανέναν. Είμαστε όλοι μία ομάδα, δεχόμαστε τον καθένα στην παρέα μας και τον θεωρούμε ίσο. 
4) Η ελευθερία του ενός σταματάει εκεί που αρχίζει η ελευθερία του άλλου. 
5)   Πρέπει να βοηθάει ο ένας τον άλλον και να μην ενδιαφερόμαστε μόνο για το δικό μας συμφέρον. 
6) Πρέπει να υπάρχει εμπιστοσύνη, εχεμύθεια και ειλικρίνεια. 
7) Δεν ασκούμε κριτική στους άλλους. 
8) Λέμε όχι στη λεκτική, σωματική και ψυχολογική βία. 
9)  Πρέπει να υποχωρούμε στις διαφωνίες και τις συγκρούσεις. 
10) Δεν πρέπει να διαδίδουμε τα προσωπικά των άλλων και ακόμα περισσότερο τις φήμες των άλλων. 
11) Οφείλουμε να φροντίζουμε για την καθαριότητα της τάξης και του σχολείου καθώς και για την προσωπική μας υγιεινή. 
12) Λέμε όχι σε αρνητικά συναισθήματα όπως φθόνος, μίσος και ζήλια. 
13) Δεν πρέπει να κοροϊδεύουμε κανέναν φανερά ή κρυφά.
 
B2

1.ΝΑ ΣΕΒΟΜΑΣΤΕ ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥΣ.
 
2.ΝΑ ΜΙΛΑΜΕ ΣΕ ΟΛΟΥΣ.
 
3.ΝΑ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΕΚΟΜΑΣΤΕ Ο ΕΝΑΣ ΣΤΟΝ ΑΛΛΟ.
 
4.ΝΑ ΜΗΝ ΠΡΟΣΒΑΛΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ.
 
5.ΝΑ ΜΙΛΑΜΕ  ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΕΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ.
 
6.ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΙ.
 
7.ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΝΕΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ.
 
8.ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΜΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΦΑΣΑΡΙΕΣ.
 
9.ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΥΓΕΝΙΚΟΙ.
 
10.ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΡΟΚΑΛΟΥΜΕ.
 
11.ΝΑ ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΣΤΕ ΜΕ ΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ.
 
12.ΝΑ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ.
 
13.ΝΑ ΧΑΙΡΕΤΑΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ.
 
14.ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ.
 
15.ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ                    
 
B3
1. Συζήτηση
2. Ομαδικά παιχνίδια
3. Ενσωμάτωση μοναχικών ατόμων σε παρεές
4. Ομαδικό διάβασμα
5. Ομαδική καθαριότητα
6. Αλλυλεγγύη-βοήθεια μεταξύ μαθητών
7. Υποχωρήσεις
8. Αποδοχή διαφορετικότητας
9. ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
10.να μην κοροϊδεύουμε τους συμμαθητές μας & να μην σχολιάζουμε τους συμμαθητές μας
11.Αδιαφορία στις προσβολές
12.Να μην κάνουμε οτι βλέπουμε στην τηλεόραση
13.Να ανεχόμαστε τις αδυναμίες και τις ιδιοτροπίες των άλλων. 
 
 Τμήμα Γ2
Θετικές πρακτικές για την επίτευξη της αρμονικής συμβίωσης στη σχολική κοινότητα 
1)      Να μην αντιμετωπίζουμε ρατσιστικά τους ανθρώπους που είναι διαφορετικοί από εμάς. Να απαλλαγούμε από προκαταλήψεις και ρατσιστικά στερεότυπα και να μην διακρίνουμε τους συνανθρώπους μας επειδή έχουν μια ιδιαίτερη εμφάνιση, διαφορετική εθνότητα , διαφορετική κουλτούρα και τρόπο ζωής.
2)      Να προσπαθούμε να εντάξουμε στην παρέα μας παιδιά που για κάποιους λόγους νιώθουν ξένα και απομονωμένα από το σύνολο.
3)      Να δεχόμαστε τις απόψεις , τη στάση ζωής, την ιδεολογία και τις θρησκευτικές επιλογές των άλλων ανθρώπων .
4)      Να επιλύουμε τις διαφορές μας με το διάλογο, αποφεύγοντας τη σωματική και λεκτική βία.
5)      Να αναπτύξουμε αρετές όπως η αυτό πειθαρχία, η αυτοσυγκράτηση και ο αυτοέλεγχος .
6)      Να μην κρίνουμε τους ανθρώπους με βάση της εξωτερική τους εμφάνιση αλλά να τους εκτιμούμε για την προσωπικότητα και τη γενικότερη πνευματική τους καλλιέργεια.
7)      Να αποφεύγουμε τις  «ταμπέλες» θέλοντας να περιγράψουμε τη συμπεριφορά των άλλων .
8)      Να φροντίζουμε για την αρμονική ένταξη των παιδιών με ιδιαιτερότητες στη σχολική κοινότητα.
9)      Να υπάρχει αλληλοβοήθεια και αλληλεγγύη μεταξύ μας.
10)   Να μην διαδίδουμε ανυπόστατες φήμες.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου